søg her:
XpDetail Online

Udvikling - Debat, forslag og spørgsmål

Har du spørgsmål til os ris eller ros?, Brug denne side som whistleblowerenhed.

smilingdanmark

Har du en kommentar eller en kritik, så bliver du spurgt om du vil være anonym og det lover vi en whistleblower hvis det ønskes

Helsingør Kommune suger igen en bundskraber som Danmarks mest erhvervsfjentlige Kommune, på en sidste plads i Dansk industri´s erhvervsvenlighedsmålinger sammen med yderkommunerne Lolland og Falster.

Samtidig beskyldes Helsingør Kommune, ifølge fagforeningerne HK og Djøf for at "opføre sig grænseoverskridende - Hysterisk og truende over for medarbejderne i kommunens whistleblowerenhed, Borgere og ikke mindst Erhvervslivet.

Kommunen mangler en handlekraftig ledelse og hjemsøges tillige af stigende Digital korruption

smilingdanmark

whistleblowerenheden modtog i september en anonym henvendelse. I den rettes en række anklager mod "blandt andet" Benedikte Kiær. Er de andre: "blandt andet" Jens Bertram ?
HD skriver ligeledes: - Borgmesteren har desuden via tredjepart "udtalt trusler" over for de ansatte. Jens Bertram er udover at være Byrådspolitiker, også erhvervsmand. . . Hvem er "Tredjepart" i whistleblowersagen ?🤔😎

Som vi i 2008 - 2013, ikke kunne lokke børnefamilien til kommunen uden boliger, så vil Helsingør kommune om 5 - 10 år opleve en virksomhedsflugt med flere mistede arbejdspladser end da Værftet lukkede i 1983
Ledelsen, herunder Jens Bertram Hæmmer kommunens udvikling og har ganske enkelt ikke sans for eller føling med udviklingen og har endnu ikke set at der rejser sig en GLOBAL folkebevægelse med krav om "bæredygtig produktion" som et "salgsparameter. - det kan produktionsvirksomhederne i Helsingør ikke leve op til fordi Kommunen kan ikke levere den efterspurgte CO2 emisionsfrie energi, men Kommunens virksomheder må flytte til andre kommuner, ganske enkelt fordi Helsingør kommune IKKE kan levere GRØN ENERGI til produktionen fordi Forsyning Helsingør. nu har dummet sig 2 gange og har planlagt et tredje forsøg som i det samlede regnskab udleder mere CO2 til atmosfæren end et kulfyret kraftværk i Rusland.

For rigtig mange virksomheder betyder CO2 emissionsfri energi, liv eller død, og kan virksomheden ikke dokumentere en CO2 emissionsfri produktion og drift inden 2030, vil virksomheden bukke under i skarp konkurrence og kapløbet om "DEN GRØNNE OMSTILLING" - - Den energi og de betingelser kan Helsingør Kommune ikke levere.

En solcellepark i Skandinavien producerer IKKE CO2 emissionsfri energi og kommer aldrig til det. - I 2014-2018 advarede vi også Forsyning Helsingør og forklarede ved direkte Mail til Bertram, at afbrænding af flis og biomasse udleder langt mere CO2 til atmusfæren end både Kul Gas og Olie.

Det er Forsyning Helsingør´s pligt at levere CO2 emissionsfri energi inden 2030, men med Jens Bertram som formand og den strategi Forsyning Helsingør har lagt for dagen, er det dokumenterbart umuligt, med mindre der indstilles en ny formand med "klogere" visioner omkring den grønne omstilling, og et langt bedre forhold til Kommunens erhvrvsliv.


Udvikling
20-02-2020
Peter Skjold Mogensen

Store udfordringer for den fysiske butik  

Detailmarkedet er i en rivende udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til butikkerne, samtidig med, at de i stigende grad vælger at handle på Internettet. En udvikling der sætter de fysiske butikker under pres.

For at overleve på detailmarkedet, er det vigtigt, at butikkerne sætter sig ind i de mekanismer, der grundlæggende påvirker detailhandlens udvikling. Det er derfor nødvendigt, at se nærmere på den rivende digitale udvikling og forbrugernes købsadfærd. 

Helsingør Svingelport udvikling
Helsingør indre by skal tilføres større udvalgsbutikker ved udvikling af Svingelport.

”Den digitale udvikling omhandler først og fremmest muligheden for, at forbrugeren kan søge informationer og foretage sine indkøb gennem internettet. En udvikling der kan siges, at være i diametral modsætning til den traditionelle fysiske butik. Forbrugernes adfærd peger samtidig i retningen af, at de efterspørger muligheden for at kunne foretage sine indkøb nemt og bekvemt – og gerne til lave priser. En forbrugeradfærd, der samtidig underbygger online handel, da online butikkerne gennem et lavere omkostningsniveau, ofte har mulighed for at tilbyde lavere priser end den fysiske butik. Spørgsmålet er, hvordan den fysiske butik skal reagere på denne udvikling,” forklarer Peter Skjold Mogensen, Lektor i detailhandel på CPH Business.

Han mener, at der formentlig vil være to mulige svar på dette spørgsmål. ”Det nemme vil være, at der på sigt ikke er et fundament for den fysiske butik – som dermed må se sig slået af digitalisering og forbrugernes ændrede adfærd. Den anden og mere realistiske mulighed er, at de fysiske butikker i højere grad skal følge med udviklingen og dermed indretter sig efter forholdene.”

Omnichannel

Helsingør Svingelport udvikling
Omnichannel globale detailhandelsløsninger

Hvis man tror den sidste løsning, betyder det, ifølge Peter Skjold Mogensen, at butikkerne skal være opmærksomme på hvad der differentierer den fysiske butik i forhold til online butikken – nemlig kundeoplevelsen. Med dette menes, at forbrugeren opnår en unik købsoplevelse gennem hele indkøbsprocessen – helt fra informationssøgning til køb af produktet. Der kan i den forbindelse tales om Customer journey. Det betyder at forbrugeren føres gennem hele indkøbsprocessen, hvor succeskriteriet er at forbrugeren ender med en fornemmelse af en optimal købsproces, der havde et individuelt hensyn. I forhold til Customer journey er det derfor nærliggende at inddrage Omnichannel.

”Omnichannel, handler om at kunne tilbyde kunden en købsproces på tværs af forskellige platforme, som både kan være online i form at webshops og sociale medier eller offline i form af fysiske butikker. Der kan f.eks. være tale om situationer, hvor kunden søger informationer og bestiller et produkt online for derefter at afhente i en fysisk butik. Eller at forbrugeren får præsenteret et produkt i den fysiske butik og efterfølgende får det sendt direkte til privatadressen,” siger Peter Skjold Mogensen.

Fokus på købsoplevelsen

Helsingør Svingelport udvikling
Den fysiske butik skal tilbyde unikke indkøbsoplevelser og være ét og fuld integreret med internettet

Ud over inddragelse af digitaliseringen, kan den fysiske butik tilbyde unikke købsoplevelser.
Dette kan bl.a. være gennem øget fokus på produktpræsentation og en personlig service, som ikke kan tilbydes i onlinebutikkerne.

Udfordringen er dog, at service og produktpræsentation ofte betyder højere omkostninger, hvilket kan påvirke butikkens prisniveau og dermed også konkurrenceevnen.
Den fysiske butik står derfor overfor store udfordringer i forhold til at fastholde sin eksistens og samtidig sikre butikkens drift fremadrettet.
En udfordring der ofte klares bedst af de større butikskæder, der gennem stordrift og effektivisering, er bedre gearet til vækst.

Helsingør Svingelport udvikling
Din forretning er total integreret med den iphone der går forbi

”Hvordan detailmarkedet kommer til at se ud i fremtiden, afhænger i høj grad af forbrugernes adfærd og butikkernes evne til at tilpasse sig markedet. Der er nok ingen tvivl om, at de fysiske butikker der kommer til at klare sig bedst, er dem som følger med udviklingen og implementerer digitaliseringen for at skabe unikke kundeoplevelser,” slutter Peter Skjold Mogensen.  Lektor i detailhandel på CPH Business

Se også:  Helsingør er et digitalt U-land  og detailhandlen er digitale analfabeter.

Når nogen går forbi din forretning har du via Google/geocatch mulighed for at sende reklame til lige den-de Mobiltelefoner der går forbi din forretning i dette øjeblik. en dygtig udvikler kan også segmentere det kundesegment der ejer mobilen og målrette den reklame du sender til alder - mand - kvinde adresse og forbrugsmønster - det den potientielle kunde har søgt på internettet de sidste 6 dage (er lige her i den fysiske forretning hun nu går forbi)

Baggrundsfoto er "lånt" af:
Hedegaard Ure Og Smykker
Stürupsplads 1, (1 sal Helsingør Bycenter)
DK - 3000 Helsingør


.
. Fb Se også  kommentar Coments   Print ArtikelPrint   Skriv ArtikelSkriv

FAQ Udvikling SupportPage: 3
1 2 [3] 4 >
19-02-2020


Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling
Den Radikale Christian Holm Donatzky´s dræbende ide om uddannelsesinstitutioner i indre by dukker nu op igen. Donatzky udnytter Borgmesterens svage punkt og afpresser Borgmesteren ved mediekorruption.....
Udvikling Borgmesteren sælger Helsingør´s eneste mulighed for udvikling

31-01-2020


ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION
Vi har nu tre gange inden for et år, set kommunen og specielt det borgmæsterbærende parti og Borgmesteren selv ligger under for for den samme gruppe som nu står bag tidligere massive mediepres....
Udvikling ÅBENHED OG DIGITALISERING MODVIRKER DIGITAL KORRUPTION

27-12-2019


HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.
Helsingør satser på kultur og turisme, men har KUN EN internet portal og det er kommunens officielle, som ikke burde være en reklamesøjle,(jeg skal skynde mig at sige at det er fint så længe vi ikke har andre) men der bør være andre der er stærkere på det område. Turistkontoret er nedlagt og hedder ....
Udvikling HELSINGØR ER ET IT MØRKELAND DER I DEN GRAD SKAL OPGRADERES.

22-12-2019


Den blåfinnede tun tilbage i Øresund
Stimer af kæmpefisk har i stigende grad Skagen om styrbord. Den blåfinnede tun er efter årtiers fravær i stor stil vendt tilbage for at jage sildefisk og makreller i Øresund, til sportsfiskernes store glæde....
Udvikling Den blåfinnede tun tilbage i Øresund

07-12-2019


Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri
Er klimaforandringerne menneskeskabte eller er det bare en naturlig cyklus der har pågået i 4,5 Mia. år ?....
Udvikling Er det menneskeskabte klimaforandringer eller er det bare hysteri

26-10-2019


SORT - SORT - Alt for mange turister i København
Som forretningsdrivende i Helsingør, der oplever en TOTAL DØD by med under 10 mennesker og tomme gader der råber til hinanden i samme tidsrum, kan man kun forbande Københavnernes klagesang om for mange turister....
Udvikling SORT - SORT - Alt for mange turister i København

25-10-2019


Sct John´s Tropical Islands Resort
Den næste generation af flydende tropiske ferieresorts har formentlig deres egen SOL med....
Udvikling Sct John´s Tropical Islands Resort

21-10-2019


Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj
Bølgerne går højt i debatten om en eventuel krydstogtkaj? - Der er ingen tvivl om at en ny Krydstogtkaj i Helsingør, med tiden vil blive velbesøgt, Måske endda med ventende skibe på reden fordi vi ikke har mulighed for at bygge et kajanlæg der er stort nok til mere end to af de moderne krydstogtskib....
Udvikling Skal Helsingør etablere ny krydstogtkaj

11-09-2019


Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker
Afbrænding af biomasse er langt fra så CO2-neutral, som Forsyning Helsingør bilder os ind, og det gælder i særdeleshed flis og træpiller.....
Udvikling Helsingør Flis varmeværk skader klimaet mere end kulfyrede værker

30-08-2019


Ny teknologi kan hjælpe indre by
Kan anvendelse af teknologier i byrummet og fysiske butikker tiltrække flere kunder til Helsingør?....
Udvikling Ny teknologi kan hjælpe indre by

17-08-2019


Helsingør og Helårsturisme
Helsingør skal satse mere på udvikling af helårsturisme....
Udvikling Helsingør og Helårsturisme

07-08-2019


Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"
Er detailhandlen og Helsingør indre by bare ikke udviklet / moderniceret siden H. C. Andersen forlod Helsingør i 1829 ?....
Udvikling Hvorfor kan Helsingør ikke tiltrække "Long Term turister"

07-03-2019


New role of stores in the digital age
How to remain relevant if stores have played out their role in the....
Udvikling New role of stores in the digital age

04-02-2019


Hvem malker Guldkalven
Kommunen tror UDVIKLING NORD er en detailhandelsforening ? ? ....
Udvikling Hvem malker Guldkalven

10-01-2019


Manglende udvikling af indre by
Jeg er enig med Helsingør Handels formand: "E-handlen vinder kraftigt frem, og vi har brug for en omlægning af vores detailhandels struktur.....
Udvikling Manglende udvikling af indre by